Primul loc pe Google?

Primul loc pe motoarele de cautare a devenit o obsesie in lumea afacerilor, care este din ce in ce mai activa pe internet. De foarte multe ori concurenta pe anumite domenii duce la greseli SEO, dar si la super-optimizari care fac diferenta intre un site promovat de Google si un site care o pozitie slaba pe motoarele de cautare.
Din ce in ce mai multe afaceri incearca sa isi optimizeze siturile pentru a reusi sa „pacaleasca” motoarele de cautare, precum Google, sa le indexeze continutul inaintea concurentei. Acest lucru poate fi o mare pierdere de timp din mai multe motive:

Parametrii de indexare Google

a. Google nu este un motor de cautare care poate fi pacalit usor!
De ce spun asta?!
Google are peste 200 de variabile prin care urmareste ca tot continutul de pe internet sa fie indexat corespunzator. Oricat v-ar amagi cineva ca exista solutii SEO perfecte prin care Google poate fi pacalit, nu va lasati dusi de nas!
Uneori situri care aparent nu au meta-keywords, description etc.., reusesc sa ajunga inaintea sitului dumneavoastra pe Google!
De ce unele situri (care aparent au continut mai slab), ajung sa va devanseze pe Google?
Pentru ca Google ia in calcul si „super-optimizarea”!
Super-optimizarea a devenit un aspect foarte important in lumea SEO. Aceasta presupune ca atunci cand dorim sa urcam pozitii pe motoarele de cautare, le aratam acestora exact despre ce este situl nostru, umplem codul paginilor cu meta informatii etc.. Google a detectat aceste aspecte si si-a dezvoltat noi „anticorpi” pentru a face experienta de cautare cat mai relevanta.

b. Popularitatea sitului dumneavoastra se demonstreaza si nu se subliniaza!
Ce vrem sa spunem cu asta?
Un parametru Google foarte important este PR (page-rank), un parametru care tine cont de nivelul de expunere al unei pagini pe alte pagini. Practic acest parametru este dat de numarul de linkuri catre situl dumneavoastra, dar si de puterea acestora.
Este foarte important ca situl dumneavoastra sa fie legat de alte situri. Asta face motoarele de cautare sa creada ca situl indexeaza continut relevant si important, iar Google va creste pozitia dumneavoastra de afisare.
Deci, puteti sa umpleti paginile de coduri, meta taguri, meta descrieri etc… Daca situl nu este recomandat de alte situri, atunci nu veti avea pozitii spectaculoase pe Google.
Cel mai important este sa nu faceti spam, commenturi fara relavanta pe alte situri sau campanii newsletter agresive, deoarece Google tine foarte mult cont de sursa de trafic principala catre site.
Atunci cand dumneavoastra angrenati artificial vizitatori catre site, Google va realiza acest lucru si va degrada expunerea in rezultatul cautarilor.

c. Google apreciaza continutul original
Nu umpleti continutul cu „junk-content”, informatii inutile, irelevante, continut copiat etc..
Google ia in calcul foarte serios continutul copiat de pe alte situri.
90% din continutul de pe internet este copiat sau inspirat. DA!
Pana acum cativa ani siturile care furau continut faceau foarte mare profit, iar cautarile Google erau uneori corupte si irelevante.
Google a trecut la banarea propriu-zisa a acelor situri care foloseau metode de spinning (adica invarteau cuvintele si rezultatu acelasi articol, dar cu cuvinte amestecate), multi-domain etc…

d. Less is more!
Celebrul citat Apple.. „less is more”, a ajuns un criteriu de clasificare si pentru Google, care acum considera ca nu este important ca paginile sa fie umplute de informatii care nu folosesc, ci de informatii care fac experienta vizitei pe site mai atractiva!

e. Echipa Google este formata si din experti SEO!
Sa nu credeti ca Google este o echipa rigida, care poate fi pacalita usor!
Google are cei mai buni experti SEO din lume!
Permanent Google lanseaza concursuri de SEO, ii premiaza pe cei care gasesc brese de securitate in rezultatele cautarii si isi perfectioneaza algoritmul constant. Orice metoda pe care vreti sa o folositi pentru a pacali Google, a fost deja bine analizata!

Ce trebuie sa mai stiti:

(informatii pretioase pentru a ajunge pe primul loc)

a. La cine sa apelati?

Fiti atenti la cine apelati atunci cand doriti optimizari SEO!
Exista foarte multi asa-zisi experti SEO, care nu reusesc sa ajunga pe primul loc nici macar cu propriul lor site!
Cum demonstreaza acestia ca vor reusi sa urce situl dumneavoastra in rezultatul cautarilor, daca propriul lor site este jalnic?!?!
Desigur, acestia vor doar sa va ia banii!

b. Cat costa in medie optimizarea SEO

O optimizare SEO pentru un site mediu de 50 de pagini ajunge undeva la 600euro (o investitie sigura, deoarece traficul pe site va creste exponential si va fi pe o perioada nedeterminata).

Parametrii de indexare Google

c. Google Adwords nu inseamna Google Ranking

Foarte multi SEO-experti va pacalesc spunand ca daca platiti un anumit abonament lunar la Google Adwords, veti fi pe primul loc.
Motorul de cautare Google nu este influentat de campaniile publicitare de Google Adwords, care sunt o forma prin care Google isi monetizeaza traficul.
Exista o diferenta intre afisari sponsorizate si afisari clasice.
In general afisarile sponsorizate sunt cele incadrate in chenar galben-portocaliu din topul si lateralul paginii de cautare.

d. Google Adsense nu ajuta traficul pe site

Daca aveti reclame de la Google Adsense incorporate in structura sitului, sa nu credeti ca acestea vor creste expunerea in cautari. La prima vedere putem spune ca Google face bani din reclamele de pe situl dumneavoastra si deci.. ar fi in interesul lui sa atraga cat mai mult trafic catre site pentru a creste deci si profitul companiei.

Google a trecut demult peste acest tip de gandire si o sa observati ca exista foarte multe situri care au reclame google, dar nu au trafic, deoarece nu sunt optimizate SEO.

 

Concluzia finala:

Urmariti sa aveti continut diversificat, relevant si sa nu incercati sa fortati algoritmii google!
Daca astazi merge o metode de promovare, s-ar putea ca maine sa nu mai mearga!
In general nimeni nu va poate garanta prima pozitie pe rezultatul cautarilor, asa ca nu va lasati pacaliti, dar nici nu va descurajati!
Daca dumneavoastra nu urmariti interesele sitului dumneavoastra, nimeni nu va face asta!

 

Va recomandam optimizarile SEO de la Class Media Design, dar si alti prestatori de servicii SEO

11 Comments on Primul loc pe Google?

  1. Foarte interesant articolul.
    Am adaugat si eu bannerul din partea stanga pe site la mine.
    Sunt informatii pretioase care pot fi folosite cu usurinta de catre oricine doreste sa isi creasca expunerea pe internet, usor de implementat si activat.
    Unele chestii le stiam deja, dar altele chiar au fost o surpriza placuta.
    Va uram mult succes in continuare si sa mai faceti articole pentru bloggeri.

  2. Andrei (SEO Exp) // 2013/02/07 at 12:53 pm // Răspunde

    Unele firme de SEO chiar fac japca cu banii clientilor.
    Nu raporteaza rezultate, nu inregistreaza keywords, meta.. nimic
    Apoi vin si arata facturi de mii de euro pentru nimic NIMIC!
    Este mare mafie in lumea prestatorilor de servicii de internet.
    Uneori ma intreb daca un student nu mi-ar optimiza un site mai ieftin!
    Serios!

  3. Foarte fain articol ai facut Dane!
    O sa il folosesc si eu la mine.
    Ce ai vrut sa spui cu faptul ca Google Adwords nu e bun pentru SEO.
    Cum adica?
    Vrei sa zici ca Adwords nu afecteaza in niciun fel rezultatele cautarilor pe Google?

  4. Google Adwords nu influenteaza rezultatele cautarilor clasice.
    Rezultatele Google Adwords apar in partea de sus a paginilor Google, dar si in sliderul din dreapta.
    Rezultatele cautarilor clasice este diferit de rezultatele Google Adwords, care sunt sponsorizate si promovate (este si normal, atata timp cat clientii platesc promovare fortata).
    Promovarea Adwords nu este SEO.

  5. Foarte multe firme dau bani altor firme de SEO, care nu presteaza nici macar jumate din serviciile SEO standard (optimizare cuvinte cheie, descriere, meta etichete…), nu mai zic de PR sau alte chestii avansate.
    Clientul, fiind disperat dupa expunere, o sa plateasca intotdeauna multi bani pentru a „fi el acolo pe primul loc”, fara sa miroase macar ca este o prosteala pe fata si ca nu o sa fie nici macar pe prima pagina.
    Eu le recomand celor care vor sa fie pe primul loc, sa nu apeleze la firme de SEO care au experienta mai mica de 2 ani.

  6. Scurt si la obiect!
    Un articol eficient si concret despre SEO.
    Nici nu se putea mai bine.
    Felicitari punctule-tau!

  7. Sunt total de acord cu tine Adriane!
    Matusa mea a incercat sa isi porno-veze (:D) firma pe Google, prin Adwords si SEO. Totul a fost un esec.
    Traficul a crescut cu 15-20% iar vanzarile au stagnat.

  8. Am luat in calcul ideile dumneavoastra si se pare ca am urcat o pozitie pe google. Acum sunt pe locul 5, inainte eram pe locul 6 pe Google.
    O sa recomand si altor prieteni acest articol, pentru a creste pozitii.
    Asteptam articol despre algoritmul Google

  9. Prima pozitie pe google nu e ceva ce se obtine usor. Inafara de continut tipla, ai nevoie si de o multime de linkuri din spate, care sa sustina articolul respectiv + trafic directionat strategic.
    Poti sa faci oprimizare SEO perfecta intern, daca nu ai linkuri de recomandare e degeaba… nu se uita nimeni la pagina ta.
    Google nu o sa recomande pagini noi care nu au legaturi externe puternice (sau multe).

  10. Atunci cand caut pe Google „prima pozitie pe google” sunteti pe pagina a doua, iar la sintagma „primul loc in google” sunteti pe locul 3.
    La „primul loc pe google” sunteti pe 7.
    Oricum chestiile astea difera de la un browser la altul si de la un IP la altul, geolocatie, preferinte anterioare, etc…
    E un algoritm foarte complicat.
    Nici cei mai buni experti SEO nu tin pasul cu modificarile actuale (majoritatea fiind secrete).

  11. Primul loc Google // 2013/02/13 at 9:59 am // Răspunde

    Primul loc google… o intreaga filosofie pentru nimic..
    Un articol egal cu 0!

Leave a comment

Your email address will not be published.

*