Parametrii de indexare Google

Am facut o lista cu cei 200 de parametri de indexare de care Google pare a tine cont. Modul in care acesti parametri influenteaza rezultatele de cautare este necunoscut. Nu se cunoaste ponderea parametrilor in algoritmele finale (acestea schimbandu-se permanent si fiind extrem de dinamice). In prezent industria SEO este in floare, foarte multe firme apeland la asa-zisi meseriasi care le cresc expunerea pe internet. Lista cu majoritatea parametrilor Google o gasiti mai jos:

Algoritmul Google - peste 200 de parametri

Algoritmul Google – peste 200 de parametri

Domain (domeniu)=> Factorii care tin de domeniul oficial al sitului

Domain age => Varsta domeniului
Length of domain registration => Perioada viitoare activa a domeniului
Domain registration information hidden/anonymous => Tipul afisarii informatiilor de inregistrare a domeniului (ascunse / anonime)
Site top level domain => Extensia domeniului (de exemplu .ro, .com, .net – targetarea geografica)
Site top level domain => Caracterul de top/clasic al domeniului web
Sub domain or root domain? => Domeniu clasic sau subdomeniu
Domain past records => De cate ori domeniul si-a schimbat IP-ul (sau DNS-urile oficiale)
Domain past owners => Proprietari anteriori domeniului – Cat de des domeniul si-a schimbat proprietarii
Keywords in the domain => Cuvintele cheie atribuite domeniului
Domain IP => IP-ul domeniului
Domain IP neighbors => Vecinii IP-ului domeniului
Domain external mentions => Mentionari anteriorare asupra domeniului
Geo-targeting settings in Google Webmaster Tools => Setari speciale Webmaster Tools;

Primul loc pe google

 

Server-side: 2 factori => Setari de server
Server geographical location; => Locatia geografica a serverelor
Server reliability / uptime => Ratingul de stabilitate a serverelor

Architecture: 8 factori => Arhitectura
URL structure; => Structura URL (a link-urilor)
HTML structure; => Structura HTML
Semantic structure; => Structura semantica
Use of external CSS / JS files; => Folosirea de fisiere CSS sau JS
Website structure accessibility; => Accesibilitatea sitului
Use of canonical URLs; => Folosirea de URL-uri canonice
“Correct” HTML code (?); => Folosirea de cod HTML corect
Cookies usage; => Gradul de folosire a cookie-urilor

Content: 14 factori => Continut

Content language => Limba folosita in continut
Content uniqueness => Unicitatea continutului
Amount of content (text versus HTML) => Raportul textului in codul HTML
Unlinked content density (links versus text) => Densitatea de continut nedirectionat
Pure text content ratio (without links, images, code, etc) => Cantitatea de continut pur-text
Content topicality / timeliness (for seasonal searches for example) => Subiectele folosite si perioada de timp „la moda”
Semantic information (phrase-based indexing and co-occurring phrase indicators) => Informatii semantice
Content flag for general category (transactional, informational, navigational) => Tipul de continut /categorie
Content / market niche => Nisa de continut
Flagged keywords usage => Folosirea de continut banat
Text in images (?) => Texte in imagini
Malicious content (possibly added by hackers) => Continut ascuns, (folosit in general de hackeri)
Rampant mis-spelling of words, bad grammar, and 10,000 word screeds without punctuation; => Gramatica gresita (folosirea de mai mult de 10.000 de cuvinte fara punctuatie)
Use of absolutely unique /new phrases. => Folosirea de continut total nou / fraze noi

Primul loc pe google

Internal Cross Linking: 5 factori => Linkuri interne site
# of internal links to page; => Linkuri interne catre pagini
# of internal links to page with identical / targeted anchor text => Linkuri interne catre pagini cu caracteristici asemanatoare
# of internal links to page from content (instead of navigation bar, breadcrumbs, etc); => Linkuri interne care pleaca din interiorul continutului;
# of links using “nofollow” attribute; (?) => Folosirea atributului „nofollow”
Internal link density => Densitatea interna de linkuri

Website factors: 7 factori => Factori care tin de site

Website Robots.txt file content => Existenta fisierului robots.txt
Overall site update frequency; => Rata de actualizare de continut
Overall site size (number of pages); => Numar de pagini din interiorul sitului
Age of the site since it was first discovered by Google => Varsta sitului din momentul in care a fost descoperit de Google/
XML Sitemap; => Sitemap XML
On-page trust flags (Contact info ( for local search even more important), Privacy policy, TOS, and similar); => Rata de credibilitate a sitului;
Website type (e.g. blog instead of informational sites in top 10) => Tipul sitului (blog sau site de informare)

Page-specific factors: 9 factori => Factori specifici ale paginilor
Page meta Robots tags; => Etichete folosite de roboti
Page age; => Varsta paginii;
Page freshness => Rata de modificare a paginilor / sitului
Content duplication with other pages of the site (internal duplicate content); => Duplicitatea continutului, fata de alte pagini din site;
Page content reading level; (?) => Nivelul de citire din pagini;
Page load time => Timpul de incarcare a paginii; (factor SEO foarte important)
Page type => Tipul paginii
Page internal popularity => Popularitatea paginii in interiorul sitului;
Page external popularity => Popularitatea externa a paginii (data de backlinkuri)

Primul loc pe google

Keywords usage and keyword prominence: 13 factors

Keywords in the title of a page => Cuvinte cheie in titlul paginii;
Keywords in the beginning of page title => Cuvinte cheie la inceputul titlului paginii;
Keywords in Alt tags => Cuvinte cheie in etichete
Keywords in anchor text of internal links => Cuvinte cheie in etichetele linkurilor interne;
Keywords in anchor text of outbound links => Cuvinte cheie in linkurile care pleaca dinspre site;
Keywords in bold and italic text (?); Cuvinte cheie cu bold sau italic;
Keywords in the beginning of the body text => Cuvinte cheie la inceputul continutului;
Keywords in body text => Cuvinte cheie in continut;
Keyword synonyms relating to theme of page/site => Cuvinte cheie care au legatura cu tema paginii (sitului)
Keywords in filenames => Cuvinte cheie in denumirea fisierelor;
Keywords in URL => Cuvinte cheie in adresele absolute – URL
No “Randomness on purpose” (placing “keyword” in the domain, “keyword” in the filename, “keyword” starting the first word of the title, “keyword” in the first word of the first line of the description and keyword tag…) => Incarcarea excesiva a continutului cu expresii cheie.
The use (abuse) of keywords utilized in HTML comment tags => Folosirea abuziva a cuvintelor cheie utilizate in etichetele comentariilor HTML

Outbound links: 8 factori => Linkuri externe

Number of outbound links (per domain) => Numarul de linkuri externe / pe domeniu;
Number of outbound links (per page) => Numarul de linkuri externe / pe pagina;
Quality of pages the site links in => Calitatea paginilor la care face referire situl
Links to bad neighborhoods => Linkuri catre vecini neimportanti;
Relevancy of outbound links => Relevanta linkurilor externe;
Links to 404 and other error pages => Linkuri catre erori tip 404 de pe alte pagini;
Links to SEO agencies from clients site => Linkuri catre agentii SEO de pe situl clientilor;
Hot-linked images => Imagini relevante;

Backlink profile: 21 factori => Profilul de backlinking

Relevancy of sites linking in => Relevanta siturilor catre care se face referire;
Relevancy of pages linking in => Relevanta paginilor catre care se face referire;
Quality of sites linking in => Calitatea siturilor catre care se face referire;
Quality of web page linking in => Calitatea paginilor web catre care se face referire;
Backlinks within network of sites => Backlink-uri in interiorul retelei de situri;
Co-citations (which sites have similar backlink sources) => Care situri similare au backlink-uri similare;
Link profile diversity => Diversitatea legaturilor din profil;
Anchor text diversity => Diversitatea textelor ancorate;
Different IP addresses of linking sites => Adresele IP de la care vin legaturile (daca sunt diferite)
Geographical diversity => Diversitatea geografica a backlink-urilor
Different TLDs => TLD-uri diferite
Topical diversity => Diversitatea subiectelor
Different types of linking sites => Diverse categorii de situri dinspre care vin linkurile respective;
Diversity of link placements => Diversitatea plasamentelor linkurilor
Authority Link (CNN, BBC, etc) Per Inbound Link => Autoritatea linkurilor (sursa lor)
Backlinks from bad neighborhoods (absence / presence of backlinks from flagged sites) => Linkuri dinspre situri banate, reclamate
Reciprocal links ratio (relevant to the overall backlink profile); => Reciprocitatea linkurilor folosite;
Social media links ratio (links from social media sites versus overall backlink profile); => Raportul de linkuri care vine dinspre retelele de socializare;
Backlinks trends and patterns (like sudden spikes or drops of backlink number) => Tendinta de backlinkuri si modele de prognoza;
Citations in Wikipedia and Dmoz => Citate dinspre Wikipedia sau Dmoz;
Backlink profile historical records (ever caught for link buying/selling, etc) => Inregistrari anterioare de linkuri
Backlinks from social bookmarking sites => Backlink-uri dinspre site-uri de social media.

Each Separate Backlink: 6 factori => Fiecare backlink separat

Authority of TLD (.com versus .gov) => Autoritatea backlink-ului
Authority of a domain linking in => Autoritatea domeniului catre care se face referire
Authority of a page linking in => Autoritatea paginilor spre care se face referinta;
Location of a link (footer, navigation, body text) => Locatia linkului (footer, navigator, etc);
Anchor text of a link (and Alt tag of images linking) => Etichete folosite in backlink-uri
Title attribute of a link (?) => Titlul atribuit linkului;

Visitor Profile and Behavior: 6 factori => Profilul vizitatorilor

Number of visits => Numarul de vizite anterioare;
Visitors’ demographics => Locatia vizitatorilor;
Bounce rate => Rata de parasire a sitului dupa prima pagina vizualizata;
Visitors’ browsing habits (which other sites they tend to visit) => Ce situri tind sa vizualizeze vizitatorii curenti;
Visiting trends and patterns (like sudden spiked in incoming traffic) => Tendintele vizitatorilor
How often the listing is clicked within the SERPs (relevant to other listings) => De cate ori a mai fost dat click pe aceeasi cautare;

Penalties, Filters and Manipulation: 12 factori =>

Penalitati, filtre, manipularea motoarelor de cautare;

Keyword over usage / Keyword stuffing => Folosirea excesiva de cuvinte cheie / inflorirea continutului;
Link buying flag => Linkuri cumparate reclamate;
Link selling flag => Linkuri vandute reclamate;
Spamming records (comment, forums, other link spam) => Inregistrari de spam (spam pe alte situri)
Cloaking => Continut ascuns;
Hidden Text => Texte ascunse;
Duplicate Content => Continut duplicat;
History of past penalties for this domain => Istoric de atentionari asupra sitului;
History of past penalties for this owner => Istori de atentionari asupra proprietarului sitului;
History of past penalties for other properties of this owner (?) => Istoric de atentionari asupra altor proprietati ale proprietarului sitului;
Past hackers’ attacks records => Atacuri anterioare suferite de site;
301 flags: double re-directs/re-direct loops, or re-directs ending in 404 error => Atentionari, redirectionari erori 301, 404 etc..

More Factors => 5 alti factori care influenteaza SEO;

Domain registration with Google Webmaster Tools => Inregistrarea domeniului in Webmaster Tools;
Domain presence in Google News => Prezenta domeniului in Google News;
Domain presence in Google Blog Search => Prezenta domeniului in cautarile de bloguri
Use of the domain in Google Analytics => Folosirea domeniului in Google Analytics;
Business name / brand name external mentions => Folosirea denumirii brandului in mentionari externe;

Acestea sunt cele mai importante componente ale algoritmului Google, prin care Google directioneaza majoritatea traficului de pe internet.
Pentru mai multe detalii cautati si articolul despre „Primul loc pe Google”

5 Comments on Parametrii de indexare Google

  1. Parametrii Google // 2013/02/11 at 8:30 am // Răspunde

    Foarte interesant articolul.
    Sunt curios care este sursa articolului.
    Bine documentat.
    Nu stiu cat de credibili sunt parametrii astia Gogle pe care ii subliniati dumneavoastra aici.

  2. Foarte tare.
    Am gasit informatii pretioase aici…
    Mai este si articolul ala cu prima pozitie pe gugal care cica „te ajuta sa ajungi pe google cat mai sus”.
    Continuati!
    Va urmaresc cu atentie articolele.

  3. Interesant si eficient!
    Ar fi necesar un alt articol SEO in care sa precizati care este importanta fiecarui aspect (parametru), expus in acest articol.
    O sa faceti si asa ceva?

  4. bancuri votate // 2014/02/28 at 1:49 pm // Răspunde

    salut Sunt atât de bucurosca am gasit site-ul dvs., chiar
    daca l-am găsit din eroare, în timp ce eu cautam pe Google pentru altceva, Oricum
    eu sunt aici, acum și-ar dori doar să spun multe
    mulțumiri pentru un post remarcabil și o rundă de interesant blog (Îmi place,
    de asemenea, tema / proiect), nu am timp pentru a merge prin toate, dar
    am marcat-o si l-am inclus, de asemenea, fluxurile RSS, asa ca atunci cand am
    timp, voi fi înapoi pentru a citi mai mult, vă
    rugăm să țineti pasul e o munca fantastica.

  5. Interesant articol. Unde as putea afla mai multe despre Parametrii de cautare Google ?
    Multumesc!

Leave a comment

Your email address will not be published.

*